AKTUALNOŚCI

Tradycyjnym koncertem klaksonów zakończyły się targi AMI


Tradycyjnym koncertem klaksonów wszystkich samochodów wystawionych na halach, zakończyły się Międzynarodowe Targi Samochodowe AMI 2012. W dniach 2-10 czerwca Lipskie Tereny Targowe odwiedziło 286 000 osób z ponad 35 krajów, a w tym 13 300 Polaków. Liczne premiery i nowości, ale także klasyki motoryzacji przyciągnęły tą rekordową, jak dotąd, liczbę odwiedzających.
Zarówno odwiedzający, jak i wystawcy przyznają, że przejście targów AMI w cykl dwuletni to doskonały pomysł, dzięki któremu zdobyły one stałą pozycję w międzynarodowym kalendarzu targów motoryzacyjnych. Następne targi AMI - znowu jako jedyne w roku parzystym w Niemczech - odbędą się w dniach 31 maja - 8 czerwca 2014 roku.

„Targi AMI zdecydowanie wskoczyły na wyższy bieg, a to dzięki dużo większemu zaangażowaniu wystawców, które zdecydowanie wpłynęło na jakość imprezy", mówi Martin Buhl-Wagner, Dyrektor Zarządzający Targów Lipskich GmbH. „Dziesiącioprocentowy wzrost powierzchni wystawienniczej, liczne premiery i niezwykle bogaty program ramowy skierowany do fanów, jak i do ekspertów w dziedzinie motoryzacji wpłynęło na to, że zainteresowanie targami AMI wśród odwiedzających było bardzo duże", dodaje.
Również Volker Lange, Prezydent Stowarzyszenia Międzynarodowych Producentów Samochodów (VDIK) bardzo pozytywnie ocenia zakończone targi: „Dzięki niezwykle ciekawym prezentacjom, kongresom, spotkaniom branżowym i bardzo ciekawemu programowi ramowemu Międzynarodowe Targi Samochodowe AMI 2012 zdobyły stałą pozycję w kalendarzu międzynarodowych imprez motoryzacyjnych. Dziękuję wszystkim wystawcom za wspaniałą jakość prezentacji produktów oraz wszystkim - 286 000 odwiedzającym za zainteresowanie targami."
Wysokie noty u wystawców
W imieniu wystawców wypowiedział się Michael-Julius Renz, Audi AG, Dyrektor Działu Dystrybucji na Niemcy: „Moim zdaniem pomysł na AMI sprawdził się idealnie. Dla Audi te targi mają ogromne znaczenie, gdyż w 2012 roku są jedyną międzynarodową imprezą targową na terenie Niemiec. Jestem przekonany, że marka Audi, dzięki prezentacji światowych, europejskich i niemieckich premier wpłynęła na sukces i popularność targów wśród odwiedzających."
Jörg Cheung, Regionalny Dyrektor (region wschodni) Porsche Deutschland GmbH podsumowuje: "Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu targów AMI. Jakość rozmów przeprowadzonych na naszym stoisku świadczy o tym, że nasi odwiedzający przyszli specjalnie na stoisko Porsche, żeby dowiedzieć się więcej o naszym przedsiębiorstwie i produktach. AMI jest idealną okazją do zaprezentowania publiczności naszych nowości, a to wszystko nieopodal saksońskiej fabryki Porsche. Lipsk jest drugim domem Porsche, po Zuffenhausen, nieopodal Stuttgartu. Najważniejszym punktem programu był Cayenne GTS, produkowany w tutejszej fabryce."
Również Ulrich Mehling, Prezes Zarządu SsangYongMotors Deutschland GmbH jest zadowolony z obecności firmy SsangYong na targach AMI: „Naszymi głównymi założeniami przed targami było przedstawienie szerokiej publiczności naszej marki oraz rozbudowa sieci sprzedaży. Obydwa założenia zostały spełnione. Rozmowy na naszym stoisku były bardzo rzeczowe. Za dwa lata z pewnością znowu będziemy obecni na targach AMI."
Te wypowiedzi potwierdzone zostały wynikami ankiety, przeprowadzonej wśród wystawców, przez niezależną agencję badania opinij publicznej. Według niej: 87% przedsiębiorstw osiągnęło cele, które założyło sobie przed targami, 93% planuje swój udział w targach AMI 2014, a 86% wystawców oczekuje zwiększenia swoich obrotów po targach.
Publiczność z 35 krajów
AMI 2012 osiągnęło niebywale dobre wyniki wśród odwiedzających: 97% potwierdziło, że odwiedzenie AMI opłaciło się. Liczba osób z branży stanowiła 30% wszystkich odwiedzających. Tegoroczna edycja cieszyła się także największym w historii zainteresowaniem gości z zagranicy. Miłośnicy motoryzacji przyjechali do Lipska z 35 krajów i stanowili 13% wszystkich gości. Największa liczba odwiedzających przyjechała z Polski i Czech - w sumie 28 700 osób. Te wyniki potwierdzają znaczenie targów AMI, jako platformy kontaktów handlowych dla Europy Wschodniej.
To potwierdził także Günter Schnatz, Prezes Zarządu Honda Deutschland GmbH: „AMI są dla nas bardzo ważnymi targami, dlatego też w tym roku powiększyliśmy nasze stoisko o 50% w porównaniu do poprzedniej edycji. Wynikiem tego było stoisko o imponujących rozmiarach 1 700 metrów kwadratowych! Jesteśmy bardzo zadowoleni z targów. Bardzo istotna jest dla nas możliwość bezpośredniej interakcji z klientami z Polski i Czech, bo ona może zaprocentować zwiększeniem liczby sprzedanych aut. Przygotowany przez nas Honda Racing Slalom został bardzo dobrze przyjęty. Z całą pewnością będziemy obecni za dwa lata na AMI!"

Targi AMI cieszyły się również dużą popularnością wśród odwiedzających z Niemiec. 54% osób, aby odwiedzić targi pokonało odległość dłuższą niż 100 km, a co piąty odwiedzający ponad 300 km. Średnia wieku odwiedzającego targi AMI to 34 lata. Co drugi odwiedzający planuje w najbliższych dwóch latach zakup nowego samochodu i jest w stanie na to wydać od 20 do 40 tysięcy euro.
95% odwiedzających już teraz zadeklarowało, że odwiedzą kolejną edycję targów AMI!

Program ramowy zachwycił odwiedzających!
Dotknij, poczuj, sprawdź - to były hasła przewodnie programu AMI2012! Program zachwycił odwiedzających, atrakcje dodatkowe zachęcające do wzięcia udziału w nich porwały odwiedzających! Szczególną popularnością cieszyły się jazdy próbne. 24 wystawców oddało do dyspozycji odwiedzających 250 swoich najnowszych modeli aut, w tym 50 o napędzie elektrycznych. W sumie odbyło się 17 000 jazd próbnych, w tym 4 000 samochodami o napędzie elektrycznym.
Dużą popularnością cieszyły się również jazdy z instruktorem, których celem była nauka oszczędzania paliwa oraz miasteczko off road - parcours, w którym wzięło udział aż 19 000 kierowców.


Trio targowe AMI, AMICOM i AMITEC osiągnęło pozycję lidera
Tegorocznym targom AMI towarzyszyły targi AMITEC i AMICOM, te trzy imprezy stworzyły unikatowe trio motoryzacyjne. Dzięki takiemu połączeniu w Lipsku można było znaleźć odpowiedź na każde pytanie związane z motoryzacją oraz podziwiać takie nowatorskie rozwiązania, o który zwykły użytkownik nawet nie marzył.
Branżowe Targi Warsztaty, Części, Serwis AMITEC przyciągnęło 42 600 odwiedzających z branży. Dzięki temu, że na targach swoje produkty i nowości prezentowali wiodący producenci, potwierdziły one swoją pozycję lidera wśród tego typu imprez wystawienniczych w Niemczech. W dniach 2 - 6 czerwca swoją aktualną ofertę zaprezentowało 150 przedsiębiorstw.
Branżowe Targi AMICOM - Audio, Multimedia, Nawigacja odbywały się po raz trzeci i cieszyły się ogromną popularnością, odwiedziło je 119 000 osób. Swoje usługi, produkty i rozwiązania zaprezentowało ponad 100 firm. Połowa wystawców AMICOM pochodziła spoza Niemiec. Odwiedzający mogli podziwiać całe spektrum elektroniki multimedialnej, które zmieniają samochód w salę koncertową i ułatwiają podróżowanie.

Kolejne Międzynarodowe Targi Samochodowe AMI oraz AMICOM odbędą się w dniach: 31 maja - 8 czerwca 2014, natomiast AMITEC odbędzie się w dniach 31 maja - 4 czerwca 2014.

 


+ Najnowsza informacja prasowa +

Międzynarodowe Targi Samochodowe AMI 2016 odwołane

W ostatnich dniach wielu wystawców targów AMI zaczęło wycofywać swój udział z tegorocznej edycji targów AMI. W związku z powyższym zarząd Spółki Targi Lipskie GmbH oraz Międzynarodowy Związek Producentów Samochodów Osobowych (VDIK) zostały zmuszone do podjęcia decyzji o rezygnacji z......